První pokusy o haiku

Tak jsem se nechala inspirovat Charlotte a pokusila se o haiku. S tímto druhem japonské poezie jsem se již kdysi seznámila v jedné knížce a chtěla jsem to zkusit. Tak teď na to došlo. Nakonec jsem se ale tak úplně nedržela pravidla, že haiku má být s přírodní tématikou. Chápu, že spoustě lidí tento styl poezie nesedí a nedokáží jí přijít na chuť. Mě se ale líbí. Čímž myslím haiku jako lyrický útvar, nikoliv mé pokusy o něj :D


Noční haiku
Noc zvolna padá
Příroda náhle ztichne
Hvězdy září tmou

Podzim
Letící ptáci
Nám v září oznamují
Příchod chladných dnů

Slunce za mraky
Kapky buší do oken
Je to smutný den

K Legendě o chytrém prapytli od Charlotte Evans
Potkal pytel tmu
Vzal ji pod svou ochranu
Před světem (světlem) ji skryl

Příběh zimní noci
Jiskří bílý sníh
V krajině posedlé tmou
Nikdo nedýchá

Milosrdná tmo
Skryj mne prosím před světem
A se mnou můj hřích

Byl to snad jen sen
To přec´ nemohlo se stát
Umřel kamarád

Zástup černých těl
V mysl smutek se vkrádá
Ticho, klid a mráz
(Ticho halí nás)

Nebe růžoví
Do kraje přichází den
Slunce skončí sen

Komentáře

  1. "Slunce skončí sen" Krásné! Vážně! :) A jinak se mi asi nejvíc líbí to Noční haiku. :) Možná proto, že je pro mě "nejjednoduší", dokážu si pod tím představit tu scenérii. :) Jinak, taky bych brala takovou úroveň, kterou máš ty v psaní haiku, u čehokolic co dělám poprvé. ;)

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Děkuji Já nevím, jak moc je to dobré nebo špatné, protože svoje díla nejsem schopná objektivně hodnotit, ale docela mě to chytlo. Takže pokud mi to nikdo "neomlátí o hlavu", asi v tom budu pokračovat

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: To by si nikdo nedovolil. Jsou fakt dobré (i když já to nepoznám, prostě se mi líbí).

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím,
    ta haiku haiky nejsou - omlouvám se za upřímnost...
    Honza

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční příběh

Malé velké ohlédnutí

"Tak piš nesmysly."