Ptačí svatyně

Toto je líčení, které jsem psala před dvěma lety ve škole. Vůbec bych ho sem (vzhledem k době, kdy vzniklo) nedávala, ale přiměla mě k tomu jedna věc. Tomu krásnému koutu přírody, který v něm popisuji, bude brzy konec. Někdo se rozhodl na louce v těsné blízkosti postavit paneláky. Uprostřed lesa. Nevím, co víc k tomu říct. Takže tohle je tak trošku z nostalgie...Přimpomínka něčeho, co brzy přestane být pravdou :(

Věnováno Charlie! Protože je to skvělá holka. Protože píše nádherné povídky. Protože to byla ona, která mi věnovala krásný komentář pouhý den po založení blogu a tím mě nevědomky přiměla podívat se na její blog. Přiznávm, že tato návštěva může téměř za vše, co se mě a blogu týče :-) Lottin nádherný blog (dnes můj nejoblíbenější) mi byl inspirací, průvodcem a kamarádem prakticky od založení toho mého. Byl to právě její seznam SB (a poté jejich seznamy), který mě přivedl k většině blogů, které mám dnes v oblíbených a s radostí je navštěvuji. Ale zde inspirace ani radost pocházející z její tvorby a blogové práce ani zdaleka nekončí. Charlie je neuvěřitelně šikovná a nadaná. Ale hlavně, je to moc hodná a milá holka, alespoň v té míře, v jaké ji může člověk poznat přes blogový svět.
Charlotte Evans, Charlie, Lotte...DĚKUJI! :-)



"Znám křišťálovou studánku, kde nejhlubší je les, tam roste tmavé kapradí a kolem rudý vřes. Tam ptáci, laně chodí pít, pod javorový kmen, ti ptáci za dne bílého, ty laně v noci jen."
Tato písnička je mi nejmilejší, když v kterékoliv roční době navštívím svou babičku a jdeme se společně podívat na jedno kouzelné místo uprostřed Adamovských lesů. Blízko šedých paneláků, blízko prašné silnice, a přece tak daleko od městského ruchu a starostí všedních dnů se ocitáme, když sejdeme po úzké, klikaté lesní cestičce, která jako by nám už předem říkala, že na jejím konci spatříme nevídanou krásu přírody.
Lemována mladými stromy a ještě menšími, útlými stromečky nás zavede ke králi tohoto lesa, stromu nejmohutnějšímu a nejvznešenějšímu, prastaré, ctihodné lípě.
Z její majestátnosti se nám točí hlava, před její krásou padáme na kolena. Volá nás, abychom přistoupily a spočinuly na lavičce ve stínu jejich větví. Je nám krásně. Posloucháme uklidňující šumění listů a zcela se oddáváme tomu božskému klidu.
Ale přece jen je tu ještě něco, co nám nedá spát. Mezi šelestem větví slyšíme ještě jeden zvuk, tichž, klidný a přece tak výazný. Ano, stará lípa tu nestojí jen tak sama a bezdůvodně, nýbrž střeží poklad tohoto lesa, Ptačí svatyni.
Studánka, zasazená v mohylu kamenů, které dávno obrostly mechem, dělá z tohoto místa ten nejnádhernější kout přírody, jaký znám. Z útrob skály tryská ledový pramen čisté, pitné vody, která si vesele stéká do mramorové mísy, ze které se zpěvem odchází na svou pouť lesem. Ještě předtím se však zastaví v malém jezírku "vydlážděném" přírodními kameny. Uprostřed jezírka stojí, jako na stráži, mohutný válcovitý kámen. Tento kámen slouží lidem k tomu, aby se mohli napít léčivé vody. A ještě jedna věc je na tomto místě tak krásná.
V průčelí studánky je vytesán citát, který rozechvívá každý koutek mé duše svou krásou a pravdivostí.

"Bůh musel ptáky opravdu milovat,
jinak by jim nedal křídla,
jako dal svým nejmilejším andělům."

Komentáře

  1. Kolik ti je, Illienel? Tohle... Zní to nádherně, přitom tys psala, že je to dva roky staré... Tak co? Vždyť je to nádhera! Jasně, je na tom znát, že je to slohovka do školy, ale prostě... Z toho, jak to popisuješ, jsem prostě začala chtít to místo vidět... Vypadá to překrásně. A jak to tedy dopadlo? Zničili to místo? Ne? Nevíš? Kdyby ano, bylo by mi to moc líto, protože by to byla moc velká škoda...

    OdpovědětVymazat
  2. Kolik mi je? To je velké tajemství Děkuji velmi :) Bohužel, zatím místo ještě existuje, ale stavba už je povolena a podle babičky s ní počítají v územním plánu města. Pramen asi zůstane, ale krásu, atmosféru, klid a čistotu tomu místu už asi nic nevrátí...:(

    OdpovědětVymazat
  3. Paneláky, něco takového se dnes ještě staví?

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: No paneláky přesně ne...to jsem se špatně vyjádřila Mám na mysli něco jako bytovky, prostě budovu s více patry a několika byty...teda myslím, že něco takové. No v každém případě tam prostě chtějí postavit barák! A žádná kouzelná lesní chaloupka to rozhodně nebude... :(

    OdpovědětVymazat
  5. NO TO ČUMIM! Promiň, tohle vyjádření je hodné titulu imbecila, ale já prostě musela. Za prvé to bylo nádherné. Za druhé bylo úžasné se procházet společně s vámi. Za třetí ten citát je naprosto úchvatný a musím o něm pořádně popřemýšlet. A za další - chtěla jsem napsat, jestli mě tam vezmeš, ale v úvodu článku... Snad to neznamená, že UŽ TO TAM NENÍ?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční příběh

Malé velké ohlédnutí

"Tak piš nesmysly."