Beta reader a konstruktivní kritika

Něco o komentování na blogu a hledání betareadra...
P.S. Betareader už se našel! :)


Ahojte :)
Zveřejnila jsem první kapitolu povídky a hned jsem ji musela několikrát opravovat. Mám špatnou klávesnici a píšu většinou pozdě večer, tudíž množství překlepů bývá někdy značné (v jedenáct večer se mi to vážně nechce číst ještě jednou a opravovat). Tato skutečnost mě přiměla na myšlenku, že bych potřebovala nějakého beta readra. Neměl by určitě mnoho práce, já toho zase tak moc nevyprodukuju (alespoň zatím), ale jeho pomoc by byla vřele vítána a oceněna :) Pokud je mezi vámi někdo, kdo by byl ochotný mi kontrolovat povídky, než je zveřejním a upozorňovat mě na stylistické či pravopisné chyby, překlepy a dějové nejasnosti, budu moc ráda, když se ozve :) Za každou pomoc budu vděčná.
Stejně tak za komentáře s konstruktivní kritikou. Se psaním teprve začínám (vím, že docela pozdě) a jakékoliv rady, postřehy, nápady, připomínky, které by mohly vést ke zlepšení úrovně mého psaní vřele vítám. Na oplátku (a nejen na ni :D) nabízím konstruktivní kritiku k vašim povídkám či článkům. Beta readra bohužel, vzhledem k problematické klávesnici, zatím dělat nemohu (ačkoliv bych docela ráda).
Vždy, když někdo umístí na můj blog smysluplný, slušný komentář (nejlépe týkající se tématu - reklamy neberu!), podívám se na jeho web. A pokud mě na něm nějaký článek či povídky osloví a zujmou, s radostí si ho přečtu a okomentuji. Pokud nejsem schopná napsat konstruktivní kritiku nebo se mi dílo nelíbí a téma článku mi nic neříká, zásadně nekomentuji. Dodržuji pravidlo, že když se mi něco nelíbí, nemusím to číst (a ne, že si to přečtu a pak to celé zkritizuji už jen z principu, protože třeba dané téma nemám ráda!). A o totéž bych chtěla poprosit i návštěvníky tohoto blogu.
Nepište reklamy a vulgární či nesmysluplné komentáře. Prosím Vás o to. S průměrnou návštěvností 15 lidí denně mě každá zprává o novém komentáři nevýslovně potěší. O to víc jsem pak zklamaná a naštvaná, když se ukáže, že je to reklama nebo něco podobného. Proto Vám radím, nedělejte to! Reagovala jsem jednou a už to víckrát dělat nebudu. Všechny komentáře tohoto typu bez prodlení mažu.
Abych vyrovnala to množství negativní energie, které z klávenice po těchto větách cítím :D, chtěla bych teď poděkovat všem, kteří blog navštívili, něco si přečetli a v nejlepším případě i zanechali komentář. Děkuji :) Každý takový koment od Vás mě potěší (oprávněnou kritiku nevyjímaje). No, už jsem se tu rozepisovala víc než dost. Radši půjdu dělat něco užitečnějšího (třeba spát nebo psát :D).
Mějte se krásně a užijte si víkend :)

Komentáře

  1. Taky už dlouho uvažuju nad tím, že si někoho seženu. Vím že na to existuje i nějaký web... Mrknu se a když tak ti dám vědět.   Já i když bych ráda pomohla, moc bys to se mnou nevytrhla. Sama dělám spousty chyb, až se kolikrát červenám i na uších.
    Jinak, to s těmi reklamami chápu. Taky z toho tu a tam šílím. Jednou, už více než před rokem, jsem někoho seřvala tak, že si pak chudák zrušil blog... Měla jsem z toho pak noční můry. Ale když se ta dívčina objevila jinde a reklamy psala stále se stejným odhodláním, lítost mě přešla.

    OdpovědětVymazat
  2. Jé já bych to dělala moc ráda! I když na to asi nejsem ten pravý člověk, kritizovat (ať už oprávněně) moc neumím... Mě se prostě líbí skoro všechno. Ale komentovat ti tvoje zveřejněné povídky budu určitě. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jmenuje se Kristýna, "pojmenovala" jsem jí až v dalších kapitolách, protože jsem nemohla přijít na to správné jméno. A jinak moc děkuju za krásnej komentář. :) A na další kapitolku si budeš muset počkat s pátým komentářem. ;) Jinak jestli věřím... To, co jsem psala, jsem si vymyslela a tímhle stylem nevěřím (že je lidé můžou vidět, když se něco stane), ale to, že existují... Ano, já myslím, že jo. ;)

    OdpovědětVymazat
  4. konstruktivní kritika? pokusím se, i když nerada hledám chyby.
    a co se týče toho beta... že bych to třeba zkusila já? snad bych to měla zvládat. prostě mi napiš na mail (tess.maitsuki@gmail.com) a můžem se zkusit domluvit

    OdpovědětVymazat
  5. Kdybych měla trochu času a nechodila denně v 8 domů a ještě se učit..., troufla bych si na to, být tvůj beta reader, ale takhle vůbec :( Každopádně se na povídky těšim, snad se dokopu a budu mít čas a volnou chvíli si je přečíst a ohodnotit :)

    OdpovědětVymazat
  6. možná bych to mohla zkusit. s gramatikou problém nemám a i mě to baví

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční příběh

Malé velké ohlédnutí

"Tak piš nesmysly."