X variací na jedno téma - Přátelství

Protože mám od mala moc ráda citáty, rozhodla jsem se, že tady budu průběžně některé své oblíbené zveřejňovat. A možná, že jich bude trochu víc :D Takže dneska začnu svým nejoblíbenějším, ačkoliv dost bolavým tématem, kterým je Přátelství. Možná že právě na tom se nejvíc ukazuje má naivita. Vlastnost, která je pro mě přirozená stejně jako chůze či dýchaní. Nejvíce toužíme po tom, co nikdy nemůžeme mít. Takže tady jsou...první z mnoha. Mé přátelské desatero :D



První desítka variací...
(tyto citáty jsou z internetu, takže bohužel neznám a nemohu uvézt autora)

1. Přítel je ten, který zná tvou minulost, věří ve tvou budoucnost a má tě rád takového, jaký jsi dnes.

2. Přátelé jou jako hvězdy. I když je nevidíme, tak víme, že existují.

3. Přítel je ten, který o vás ví úplně všechno a přesto vás má rád.

4. Přítel, to je někdo, kdo zná píseň v tvém srdci a dokáže ti ji zazpívat, když jsi ty sám zapomněl slova.

5. Opravdové přátelství je jako světluška, tím víc svítí, čím je větší tma.

6. Není těžké za přítele umřít, jen najít takového, aby umírat stálo za to.

7. Zůstaň - to je kouzelné slovo v přítelově slovníku.

8. Nedovolte, aby malé neshody zranily velké přátelství.

9. Pravý přítel je ten, který přijde, když všichni odcházejí.

10. Dlouho uvažuj, než někoho učiníš přítelem. Pak-li se pro někoho rozhodneš, přijmi jej celým srdcem. Mluv s ním otevřeně, jako sám se sebou.



Citáty je samozřejmě potřeba brát rezervou. Není to návod na život, nejsou to vědecké definice ani zákony. Ale je to něco, nad čím bychom se možná někdy mohli zamyslet. Připomenout si skrytou pravdu nebo ji teprve objevit. A možná si někdo myslí, že jsou to nesmysly, patetické bláboly a otřepaná klišé. Já mu tento názor neberu. Ale připojíte-li kterýkoliv z těchto citátů ke stutečnému příběhu, zjitíte, že ta "klišé" jsou někdy skutečností. A skutečné přátelství, to je jedna z nejnádhernějších věcí na světě. Jsem si tím zcela jistá, ačkoliv jsem sama skutečné, oboustranné, trvající přátelství nikdy nepoznala. Přesto v něj věřím. Je to pro mě hodnota, jedna z největších. Snažím se tu být pro každého, být dobrou kamarádkou všem, kteří mé přátelství přijmou. A stále doufám, že se jednou najde někdo, kdo tu takto bude pro mě.


Mějte se krásně. Neztrácejte víru a dobrou náladu. A kde není optimsismu, hledejte slunce. Prosvítí vám den :-) A každým svým úměvem ho Vy prosvítíte někomu jinému. Nikdy nebude na světě dost světla, úsměvů a dobrých lidí. Přeto se každý z nás může pokusit rozšířit tyto počty.

Krásné dny plné slunce Vám přeje
Vaše Illienel

Komentáře

  1. Jsou nádherné. Úplně všechny. A rezervu ani nepotřebuju, podle mě jsou takové jaké jsou a to co je napsané v jejich slovech je čisto čistá pravda. :) Jen jedna věc - podle mě přátelství pojem, který můžeš brát obecně. Podle mě se můžeš "přátelit" i s rodinou i s partnerem. :) Podle mě je přátelství to, cos našla v těch citátech s tím rozdílem, že přítel je prostě člověk, který tě miluje. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Páni. Pořád víc si uvědomuju, jak je přátelství úžasný dar a jak jsem za ně vděčná. Našla jsi vsutku krásné citáty. Ten třetí a ten čtvrtý jsou nejkrásnější. ale ten třetí je někdy trochu neuvěřitelný, alespoň pro mě.
    jsem tak vděčná za ty,k teří jsou mi blízcí, jako třeba za Jul, Tebe, Alitheu (Zas*), Charlie, Chloe...

    OdpovědětVymazat
  3. Ja citáty úplne zbožňujem. Čítam si ich vždy, keďje to možné, pretože niekedy ani neviete ako a zrazu máte odpoveď na otázku, ktorá vás už dlhšie trápi Jasné, treba to brať s rezervou, ale niekedy je to možnosť ako si trochu prevetliť deň..

    OdpovědětVymazat
  4. Pamatuju si, jak jsem před léty psala citát č. 2 kamarádce do památníku. Zdá se mi, že už to ani není pravda. :)
    Všechny citáty jsou moc krásné a v každém z nich je spousta pravdy. Ale jak říkáš, žít se podle nich nedá. Není to návod.

    OdpovědětVymazat
  5. Vždycky když čtu něco podobného, vzpomenu si na to, jaké mám štěstí, že mám svého Smíška. Ale že to dalo práci, abychom se skamarádili.
    Pravý přítel se musí hledat. Ale většinou, většinou ho nemusíte hledat doslova. Musíte si jen moc přát, aby přišel. A on už se najde. A někdy tam kde to absolutně nečekáte.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční příběh

Malé velké ohlédnutí

"Tak piš nesmysly."