Příběhy obrázků

Ahojda :-)
Dnes jsem snědla poslední hrstičku čerstvých malin z naší zahrádky. A pokud by se někdo ptal, ano, žiju v ČR :D
Dnes vám ve volné chvilce přináším několik opravdu starých obrázků, které vznikly asi před 4 nebo 5 lety o letních prázdninách. Byla jsem tehdy u babičky, která bydlí v paneláku a z ničeho nic jsem měla strašnou touhu kreslit. Babička však měla jen papíry tohoto zvláštního formátu, a tak vznikl nápad. Kreslila jsem malé abstrakce s příběhem. Až na vyjímky vznikaly tak, že jsem něco namalovala a poté přesně vymyslela, co to vlastně znamená. Tyto "výklady" či "příběhy" jsem zapisovala tužkou na druhou stranu obrázků. A tak můžu dnes, po tolika letech, doslovně zaznamenat, co mi tehdy u těchto malůvek běželo hlavou a co jsem jako 13letá holka zapsala. Někdy jsem byla sama překvapená...

Mějte se krásně
Vaše Illienel

P.S. Omlouvám se za nekvalitu fotek :-(



1. Lesní chvalozpěv
Chválu vzdejme přírodě, chvalme stromy, chvalme ptactvo, chvalme vše dobré a děkujme za život.
"Bůh je stejně pravdivý jako strom, jenom je mnohem těžší ho poznat." A. de Saint-Exupéry
Bože, díky!


2. Špatné svědomí
Ruka se snaží zabránit černým myšlenkám, aby ovládly duši. Kryje zrak před výčitkami svědomí. Výčitky jsou ale silnější a proto je ruka už téměř celá "od krve". Pavučina je dosud nezraněné místo - srdce.


3. Falešné střípky
Střípky pomluv a lží


4. Pravá láska
Přes veškeré city, které chlapec k dívce cítí, mu dívka jeho lásku nemůže stejně věrně a upřímně opětovat, porotože ačkoliv se tomu brání, její srdce ovládla pravá a jediná láska - kůň. I přes všechno, co cítí k chlapci, se v jejím srdci a mysli vynořuje podoba jejího koně, silnější než láska k chlapci. Dívka je nešťastná, protože neví, pro koho se má rozhodnout a proto je kůň celý černý a barvy lásky světlé a nevýrazné.

(pozn. nejedná se o pravou abstrakci, ale patří to ke stejné sérii obrázků)


5. Ilustrace k básni Jiřího Wolkera - Melancholie


Komentáře

  1. Ještě bych sem být tebou dal fotku abychom my, zasypaní sněhem pukly vzteky Ale dobrý, sněhu zase není dost, maliny to tu odpískali na mé zahrádce před pár měsícema a tak dneškem potajmu začínám snít o přestěhování se do tvých exotických krajin! :)
    Krásně se ti to před pár lety podařilo vykreslit, co když to jen znamená trochu víc než pouhé malé abstrakce, třeba si zachytila něčí budoucí osud...
    Ondra je opět překvapen!
    PS: ohromen je to správné slovo!

    OdpovědětVymazat
  2. Já abstrakce nikdy neuměla... Ale tyto obrázky jsou fakt zajímavé!!! :) Ty jejich příběhy... Hned tomu dají jiný rozměr a hloubku. ;) Takovou tu osobitou vnitřní krásu, které je činí originálními. ^^
    Nejvíce se mi líbí asi Pravá láska. Ale všechny jsou překrásně vykresleny. :)

    OdpovědětVymazat
  3. To je krása... strašně se mi to líbí... abstrakce neumím (jak už jsem častokrát zmínila) a ani je nedovedu vykládat, o to víc obdivuju tahle tvoje dílka Moc hezké

    OdpovědětVymazat
  4. Ten druhý je vážně moc pěkný a ten předposlední mi připomíná jednu mou povídku.
    Báseň neznám, ale asi nebude moc hobití

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční příběh

Malé velké ohlédnutí

"Tak piš nesmysly."