Vzpomínky

Ahoj :-)

Život je složitý...ale kdyby nebyl, byla by to nuda. Jistě, mnozí z nás by dali nevím co za trochu té "nudy". Ale kdyby nám život nestavěl do cesty překážky, nikam bychom se neposunuli, nerozvíjeli se...Nejspíš bychom ještě žili v jeskyních a lovili mamuty. Buďme rádi, že život nás má neustále čím překvapovat. Vždyť i to zlé je nakonec vždycky k něčemu dobré. Alespoň malinko. A všechno na světě má svůj důvod, smysl, význam. I každý z nás. V posledních dnech jsem ve velmi zvláštním citovém rozpoložení, z částo způsobeném léky, které už poměrně dlouho užívám - způsobují přecitlivělost a emoční labilitu. Takže se tu radši moc nebudu rozepisovat o tom, co dělám a jak mi je, protože by to nemuselo dopadnout dobře ;) Dneska vám přináším písničku, kterou jsem napsala někdy na podzim pro mou kamarádku Alitheu. Nechala jsem se inspirovat písní Jarka Nohavici - Minulost, z jeho nového CD Tak mě tu máš. Název vznikl díky Fidell, která mi pomáhala vymýšlet témata, na která bych mohla psát. A já si z nich vybrala právě Vzpomínky. Písničku jsem napsala jednoho sobotního rána po probuzení...vstala jsem z postele, vytáhla žaluzie a najednou si ji začala zpívat...hlavou mi letěly texty i část melodie. Popadla jsem první kus papíru, položila si jej na koleno a ještě v posteli začala psát, abych nic z toho nezapomněla. Když jsem však skončila, nebyla jsem si najednou písničkou tak jistá. Týdny jsem ji schovávala a pokoušela se ji dokončit, upravit, vylepšit...nedařilo se. Nevěděla jsem jak. Tak zůstala písnička v původní podobě a já se ji po dlouhé době odvážila poslat Lith. Té se líbila a dala souhlas s jejím dalším šířením, takže vám ji dnes přináším ;) Snad se vám bude líbit...
Za vaše komentáře budu velmi vděčná!

Mějte se krásně a nepodléhejte spleenu :-)
Vaše Illienel

Písnička je věnovaná mé kamarádce Lith. Ali, víš, že tahle byla, je a bude pro Tebe! :-)

(autorkou obrázku je Penny - penelopeo.blog.cz)


(pokus o alespoň nějaký záznam melodie této písničky - altová flétna)

Vzpomínky tečou, jak řeka,
obrázek za obrázkem myslí protéká,
do srdce tečou a tam se v moře slévají.

Moře slov a moře tváří,
některé z nich jako hvězdy jasně září,
moře slz a moře úsměvů.

Je to jak pramen, který nevysychá,
je to jak studna bezedná,
Minulost je zrádná černobílá dáma,
někdy nám stojí u dveří
a nechce nechat naše zítřky,
svobodně žít.

Však kdo se odváží,
ty dveře zabouchnout,
kupředu vykročit a bez ní dál jít?
Vždyť můžem´ brzy nové a hezčí vzpomínky mít.

A nebo vylovit, z moře černého,
vzpomínky, které nás na duši pohladí,
slova přátelská, úsměv upřímný, vřelé objetí...

Vzpomínky tečou, jak řeka,
obrázek za obrázkem myslí protéká,
do srdce tečou a tam se v moře slévají.

Moře slov a moře tváří,
některé z nich jako hvězdy jasně září,
méně slz a spousty úsměvů...

Komentáře

  1. Vliv Nohavici je na básni lehce znát :). Ne, že bys to nějak okopíroval, to ne, jen ten styl psaní je takový trochu podobný.
    Bylo by hezké poslechnout si ji i s melodií - pokud je stejně hezká jako text, tak budu jedině ráda :).

    OdpovědětVymazat
  2. :) Ta je krááásná. :) Vážně moc se mi líbí. A víc, než Nohavicovu píseň tam vidím vzpomínky z EK. Nevím proč, ale hned mi to asociovalo Severuse. :) Moc se mi líbí ta myšlenka, která je vlastně i v úvodu - můžeme si šťastné vzpomínky utvořit, nebo čerpat z těch, které už jsme prožili. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Uklidňující věc po neklidném dni, tak uklidňující jako maják s několika loďkami tu na pozadí, na pozadí kde se skví krásná písnička.
    Povedla se, sic neklidná jako ono moře, řeka či zítřek co nás čeká ale mě se líbí, máš pravdu, kdo se ohlíží za minulostí, nic hezkého na něho nečeká.

    OdpovědětVymazat
  4. Četla jsem ji už tolikrát, že ji umím skoro zpaměti. Přesto, pokaždé když si ji znovu přečtu, mám pocit, že v ní naleznu nové kouzlo...  A víc a víc si uvědomuju, jak je mi vlastně celý text, celá myšlenka, blízká....
    Ještě jednou ti moc děkuju. Stala se pro mě něčím jako "básničkou na dobrou noc". Už se nemůžu dočkat, až si poslechnu i melodii, která bude určitě ještě krásnější. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Je to hezké. Melodie je příjemná, není ani vlezlá, ani otravná. Taková jemná, hezky se nese a když současně s ní čtu text, působí to hezky Sice nejsem fanoušek podobné hudby, ale ráda si poslechnu, když mám možnost, navíc, když jsi tím tvůrcem ty

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční příběh

Malé velké ohlédnutí

"Tak piš nesmysly."