Knižní výzva

Aneb minulý rok jsem se rozhodla zlomit zakletí a vrátit se k mým milovaným knihám. Ale protože je to velmi těžké, musela jsem začít postupně, po malých dávkách, aby byla výzva splnitelná...Takže na úplný začáek jsme zvolila minimum - 10 knih. A protože jsem celý rok měla dost problémy s očima a od února navíc byla bez brýlí (které normálně potřebuju), tak jsem na sebe byla hodná a "povolila" si započítat do výzvy i audioknihy. Nevím, jestli se to oficiálně smí, ale já je tam prostě mám. A které knížky jsem teda nakonec přečetla či naposlouchala?


Nakonec bylo titulů 11 a čtyři další rozečtené (ano, nikdy nejsme schopná číst jen jednu knihu zaráz - viz. mé knižní zlozvyky v tomto článku). Přečetla jsem 6 knih a naposlouchala 5 audioknih. Z toho byly 3 re-readingy - kniha Hobit a audiokniha Vánoční koleda, knihu Když duben přichází jsem četla již dříve, tentokrát si poslechla její zkrácenou verzi, která byla velmi pěkně zpracovaná co se hlasů a doprovodné hudby týče, ale k mému zklamání výrazně zkrácená a rušilo mě neustálé prokládání úryvky z epilogu, jejichž smysl byl diskutabilní. Ztráta času to ale rozhodně nebyla. :-)

Rozhodla jsem se kromě názvů a autorů knih, které jsem přečetla (řazeny jsou abecedně dle příjmení autorů, pořadí čtení si nepamatuju) uvst u každé zda se jednalo o knihu či audioknihu, mé osobní hodnocení v nejstručnější podobě (bodová stupnice, kde 10 je maximum pro nejlepší knížky) a info o žánrovém zařazení. Kromě toho jsme zavedla několik "medailí", které budu udělovat vybraným knihám či audioknihám. Jedná se o Nejlepší knihu/audioknihu, Nejslabší knihu/audioknihu, Nejpříjemnější překvapení, Největší zklamání a Nejrozoporuplnější kniha/audiokniha. Ne všechny "medaile" udělím vždy, některá "ocenění" doufám, že nebudu muset udělit nikdy. Každá medaile však může být v jednom roce udělena jen jedné knize/audioknize. Udělování těchto "medailí", stejně jako bodové hodnocení knih je ryze subjektivní! Budu ráda, když se v komentářích podělíte o vlastní názory na dané knihy. :-)
A nyní už samotný seznam...

1. J. Austenová - Anna Elliotová (audiokniha) - osobní hodnocení 9.5/10 (stará klasika, romantika)
2. L. Carroll - Alenka v kraji divů a za zrcadlem - osobní hodnocení 4.5/10 (klasika, někdo uvádí dětská kniha) - NEJROZPORUPLNĚJŠÍ KNIHA
3. Ch. Dickens - Vánoční koleda (audiokniha) - osobní hodnocení 10/10 (stará klasika)- NEJLEPŠÍ AUDIOKNIHA
4. M. Diekmannová - Annejet a kluci - osobní hodnocení 7/10 (dětská kniha)
5. J. Foglar - Když duben přichází (audiokniha, zkrácená verze) - osobní hodnocení 7/10 (kniha pro mládež)
6. T. Matoušková - Hladová přání - osobní hodnocení 7/10 (young adult, fantasy)
7. Ch. Paolini - Eragon (audiokniha) - osobní hodnocení 7/10 (audiokniha pro mládež)
8. A. Potter - Já a pan Darcy - osobní hodnocení 8/10 (romantika) - NEJPŘÍJEMNĚJŠÍ PŘEKVAPENÍ
9. J. R. R. Tolkien - Básně - osobní hodnocení 8.5/10 (poezie, fantasy)
10. J. R. R. Tolkien - Hobit aneb cesta tam a zase zpátky - osobní hodnocení 10/10 (fantasy) - NEJLEPŠÍ KNIHA
11. M. Viewegh - Andělé všedního dne (audiokniha) - osobní hodnocení 6.5/10 (součásná česká proza, drama) - NEJSLABŠÍ KNIHA


(Obrázek je od Ells)

Audioknížky se staly mou láskou, krásně to šetří mé věčně unavené oči a mohu u toho dělat i jiné věci, jako třeba žehlit, vařit nebo umývat nádobí. Takže se pak každá taková práce stává dvojnásobnou radostí. Tudíž v jejich poslouchání asi budu pokračovat. Samozřejmě ale neopomenu ani knížky ve fyzické podobě. Pro příští rok bych ráda svou význu navýšila, ale nic se nemá přehánět,t akže půjdu raději postupně a dám si 20 knih. Když budu poslouchat i audioknihy, měla bych to zvládnout. A pokdu se očička zlepší a nebudou tolik zlobit, možná těch čtených knížek bude mnohem více než těch naposlouchaných. Doufám. :-)
(Obrázek je od Ells)

Oproti minulém roku ale udělám ještě jednu změnu - stanovím si některé tituly, které chci rozhodně přečíst, ve fyzické podobě a které budou v tomto směru naprostou prioritou. A jaké knížky to budou?

1. J. R. R. tolkien - Společenstvo prstenu - tak trochu "restík" z roku 2015, rozečtený, ale dočtená jen asi první půlka.
2. J. R. R. Tolkien - Dvě věže - poslední díl Návrat krále dosud nevlastním, protože jsem se zařekla, že si ho koupím, až přečtu první dvě, takže přečtení Dvou věží je zároveň otevřením cesty Návratu krále do mé knihovničky
3. R. Fulghum - Od začátku do konce - další restík z roku 2015, který by se spíš asi měl počítat ještě do něj, chybí mi jen asi jedna a půl kapitoly
4. Nový zákon - ano, myslím, že nastal čast, aby si i Kniha knih našla své místo v mém čtecím plánu a konečně jsem Nový zákon přečetla celý, ne jen stále dokola ty stejné části
5. J. R. R. Tolkien - Pohádky - tohle je mé velké přání už pěkně dlouho a konečně mám možnost se k té knížce dostat, tak snad...
6. J. Eldredge - Nebojte se života - protože člověk se taky musí nějak rozíjet po osobní stránce a Eldredge je v tomto směru vynikajícíc autor...kniha rozečtena v roce 2015, ale chce to s ní nespěchat.

To je co se týče "pevných plánů" v Knižní výzvě vše. Jména ostatních knížek, do kterých se pustím, jsou i pro mne samotnou v tuto chvíli tajemstvím..

Přeji vám všem krásný nový rok 2016, plný radosti, štěstí, pěkných zážitků a spousty přečtených stránek. ;-)
vaše Illienel

Komentáře

  1. jéé nový článek
    Audioknihy mám moc ráda. Můžu si u nich kreslit a skvěle relaxovat.
    Přeji Ti hodně volného času a hlavně chutě do čtení.

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, Annejet a kluci! To jsem četla jako malá a tuhle sérii o Annejet jsem zbožňovala. Chci se ale zeptat: strašně mě mrzí, že jsem jako malá nečetla ani většinu Foglarovek. Má to ještě v našem věku to kouzlo? :)
    Hodně štěstí v plnění výzvy, třeba je si dávat realistické plány :)

    OdpovědětVymazat
  3. Po víc jak roce se vracím a nestačím se divit! Všechny mé oblíbené blogy vydržely, oblíbené holky blogerky taky a jste stále aktivní! Wow! Na knížky máme stejný názor Hlavně co se Anny Elliot, Hobita a Vánoční koledy týče Myslím, že budu mít co dělat, abych vše dohnala

    OdpovědětVymazat
  4. Tak hlavně to Společenstvo, má milá hobitko!!! A pak samozřejmě Dvě věže...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční příběh

Malé velké ohlédnutí

"Tak piš nesmysly."