O Lásce

Buďte zdrávi!

Dnes je Velký pátek. Pro nás, křesťany, jeden z nejvýznamnějších a nejdůležitějších dnů v roce. Dlouho jsme přemýšlela, jaký článek na tento den nachystat. Co vybrat (psát něco úplně nového jsme neměla čas), aby to nebylo neuctivé a nevhodné, aby to pro někoho z vás mohlo být zajímavé (nebo se to prostě někomu líbilo) a aby to nejlpe i nějak, alespoň maličko, souviselo s dnešním dnem. A nakonec jsem na to přišla. Co jinho je Velký pátek než to největší vítězství lásky? Den, kdy láska zvítězila i nad smrtí. Boží láska k nám. A proto jsem se rozhodla, že dnešní den nebude článek z mé tvorby, ač věřte, že nashromáždit jeho obsah mi zabralo řadu hodin (a sbírala jsme jej v delším časovém úseku).

Podělím se s vámi o část ze své nemalé sbírky citátů. Bude to zlomek těch, které mluví o lásce. Nebudu je komentovat, protože se necítm jakkoliv hodna a oprávněna k nim cokoliv dodávat (a také proto, že v době psaní tohoto článku žu jsem měla dávno spát), ale nebráním se výměně názorů a diskuzi v komentářích, budete-li mít zájem. :-) Minimálně mi určitě napište, které z citátů vás zaujaly, které vám mluví z duše a se kterými naopak třeba vůbec nesouhlasíte, který potvrzuje vaše zkušenosti apod. A dopkníte-li nějaký citát, který máte rádi, je o lásce a zde chybí, uděláte mi také velkou radost. :-)

Do příště, pokud budu zase někdy zveřejňovat citáty, se je pokusím nějakým způsobem trochu okomentovat, doplnit o vlastní postřehy nebo nějaké povídání, ale tentokrát ne. Nechám ta slova vyznít. Nechť mluví sama za sebe. Pravda přece nepotřebuje obhajování. :-)

Mějte se rádi a nezapomínejte, že láska je to nejcennější na tomto světě a v našich životech!
Je to ten jediný pravý poklad, který roste, když jej rozdáváme a který nám nikdo nemůže vzít. :-)

Mám vás ráda!
vaše Illienel

P. S. Ne se všemi uvedenými citáty se ztotožňuji, přesto myslím, že každý z nich tu má své místo.

P. P. S. Tímto dosáhl počet zveřejněných článků za tento měsíc čísla pět. Abyste pochopili, jak velká je to změna a výkon, tak oznamuji, že poslední měsíc, kdy byly zveřejněny více než čtyři články, byl únor roku 2014 (s 5 články) a pak květen roku 2013 (s 10 články). A víte, kdo za tento nebývalý nárust mé aktivity může? Přece vy! ;-)



Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá. Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy. Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy. Ať se děje cokoliv, láska vydrží, láska věří, láska má naději, láska vytrvá.
(1. Korintským 13, 4-7)

Vždycky se rozhodni pro lásku. Když jsi se jednou provždy rozhodl, přemůžeš celý svět. Služba lásky je plodná síla, je to největší sílá, a podobná neexistuje.
(F. M. Dostojevskij)

Láska hojí, protože je harmonií. Kde vládne láska, nemůže být nesouzvuku.
(O. S. Marden)

Bez lásky není pravdy, bez pravdy a bez lásky nemůže člověk poznat člověka.
(T. G. Masaryk)

Milovat někoho znamená mít v něj neustále naději.
(G. Marcel)

Láska je nejlepší balzám na všechny rány a nejlepší lék proti všem chorobám.
(O. S. Marden)

Láska je jistě to nejvyšší v životě.
(T. G. Masaryk)

V lásce je nejdůležitější vytrvat a stát se nepostradatelným.
(W. S. Maugham)

Láska musí být soustředěna. Milovat všechny stejně nelze.
(T. G. Masaryk)

Velkou tragédií života není to, že lidé umírají, ale to, že přestávají milovat.
(W. S. Maugham)

Láska musí být účinná. Musíme pro bližního něco udělat, proň pracovat.
(T. G. Masaryk)

Když milujeme, není nic lepšího než dávat, pořád dávat, život, myšlenky, tělo, všechno, co člověk má: a cítit, že dávám, a všechno vsadit na to, abych mohl dávat stále víc.
(Guy de Maupassant)

Pravá láska spočívá an naději.
(T. G. Masaryk)

Pochybujte-li, chcete-li, o bytosti, která vás miluje, ale nikdy nepochybujte o lásce samé.
(A. de Musset)

Skutečná láska neuvěřitelně zkrášluje ty, kteří milují a jsou milováni.
(A. Maurois)

Veliká láska, láska bez výhrad, láska celého člověka k celému člověku, nemůže pominout léty ani smrtí.
(T. G. Masaryk)

Milujeme, abychom milovali - pro nic jiného.
(Moliére)

Milovat znamená odevzdat se tělem i duší nebo lépe řečeno - vytvořit ze dvou bytostí jedinou.
(A. de Musset)

Láska je odměnou i za tu největší oběť.
(A. Moravia)

Láska jsou křídla, která dal Bůh člověku, aby mohl vystoupat až k němu.
(Michelangelo Buonarroti)

Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo položí život za své přátele.
(Jan 15, 13-13)


A tak zůstává víra, naděje, láska - ale největší z té trojice je láska.

(1. Korintským 13, 13)


Komentáře

  1. Tak abych řekla pravdu, zaujala mě z těch citátů jenom část. Ten zbytek je na mě asi až moc... květnatý.
    Nejvíc mě zaujal asi tenhle: "Milovat někoho znamená mít v něj neustále naději" a malinko poupravený pátý od konce: "Milovat znamená vytvořit ze dvou bytostí jedinou".
    A ten od Masaryka, že milovat všechny stejně nelze, mi přijde jako takový hezký citát na uklidnění, když někoho přepadne ošklivý pocit, že k někomu cítí nesympatie ačkoliv k tomu nemá moc důvod a opravdu se snaží tu danou osobu mít rád

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Jop a náhodou jsem teď našla ještě jeden citát o lásce:"Láska je větší než příval slov. O lásce se nediskutuje. Láska je."
    Antoine de Saint-Exupéry

    OdpovědětVymazat
  3. Musím se přiznat... Ty z Bible mi nesedly vůbec. A některé další také ne. Ale! Našla jsem si 3, které se mi líbily moc. :) Tady jsou:
    Láska je nejlepší balzám na všechny rány a nejlepší lék proti všem chorobám.
    (O. S. Marden)
    Skutečná láska neuvěřitelně zkrášluje ty, kteří milují a jsou milováni.
    (A. Maurois)
    Veliká láska, láska bez výhrad, láska celého člověka k celému člověku, nemůže pominout léty ani smrtí.
    (T. G. Masaryk)

    OdpovědětVymazat
  4. Já si u tohohle vždycky vzpomenu jen na citáty o přátelství (proč asi).
    "Dobrý přítel je ten člověk, který dokáže poukázat na tvé chyby a nebojí se ti o nich říct."

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný článek, moc a moc. Líbí se mi, že se Ti povedlo shromáždit citáty, v nichž se každý aspoň trochu najde, a taky takové citáty, že některé se nechají pochopit hned, jiné až později v životě :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jestli jsem ten první citát nečekala... a jestli jsem nečekala ty poslední dva.
    Každopádně ten z Jana je pro mě jeden z nejsilnějších, dotkne se mě pokaždé, když ho slyším. A pak ten od G. Marcela: "Milovat někoho znamená mít v něj neustále naději." a pak ten Masarykův s podobnou myšlenkou: "Pravá láska spočívá na naději."
    Nejmíň mě asi zaujal ten Dostojevského a ten s tím balzámem... asi problematiku lásky nevidím tak optimisticky.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční příběh

Malé velké ohlédnutí

"Tak piš nesmysly."