Abecední knižní výzva

Ahoj! :-)

Dneska tu mám článek, který patří k těm tzv. nekonečným. Článek, který budu neustále aktualizovat a který bude žít svým vlastním životem. O co jde? Jedná se o starý projekt Niky Roovy, nzvaný Abecední knižní výzva. spočívá to v tom, že zapisujete pečtené knížky podle abecedy - dle prvního písmene názvu knihy a snažíte se dát dohromady celou abecedu. Mimo to je zajímavé pozorovat, jaká písmena jsou v názvech námi čtených knih zastoupena nejčtasěji, jaká téměř vůbec a jká méně obvyklá se přece jen občas objeví (no dobře, možná to zas tak zajímavé není, ale já prostě miluju takovéhle "statistiky" apod. :D).

A v neposlední řadě je to samozřejmě i seznam knih, které jsme přečetli, takže něco jako minimalistický čtenářský deník - nezapomenu díky němu alespoň na to, že jsem knihu daného jména četla. Protože jsem však tento projekt začala vyplňovat teprve asi před dvěma lety a šla po paměti, rozhodně tu všechny knihy nejsou. Snažím se stále vzpomínat a průběžně dopisuju tituly, které jsem si dřív nevybavila nebo které přečtu nově. Protože u knížek z dětství jsem měla k povzbuzení vzpomínek čtenářské deníky, jsou tu zastoupeny především ty.

Klasickou, odbornou a jinou literaturu si jaksi pamatuju méně, takže tu dopisuji pomaleji. V současné době je v mé abecední výzvě něco před 100 knih a kromě nepoužívaných písemn s háčkem (jako Ď nebo Ň) a písmen W, X y Y mi tu chybí jen C, G, Ř a Ž. Od všech ostatních mám vždy alespoň jednu přečtenou knížku. Pokud se chcete podívat na můj seznam, čtěte dále a třeba se můžete taky inspirovat k podobné aktivitě. ;-)

Mějte se krásně
vaše Illienel

P. S. Ano, článek opět nevyšel přesně ve 12, protože opět nebyl přednastavený a opět jsem na něj zapomněla. :D Zjišťuji, že ve chvíli, kdy nemám každý týden na blogu alespoň jeden nový komentář mívám někdy tendence na něj zapomínat. Tedy - nezapomenu na to, že jeje mám, ale zapomínám na články. Protože kde se zdá, že nejsou čtenáři, není teoreticky důvod se honit s články. Ale vím, že to tak není, proto se snažím vydávat dál, ačkoliv jsem hlava děravá. :-) Za týden tedy můžete čekat další článek a tentokrát to snad bude konečně zase něco pořádného. (A nebo taky ne. :D)



A
- Alchymista
- Andělé v mých vlasech
- Andělé všedního dne
- Annejet to tak nenechá
- Aranella, dcera piráta
- Aréna smrti (Hunger Games)
- Astrologie, trable a láska

B
- Bídníci
- Bílá nemoc
- Blues pro bláznivou holku
- Bajky barda Beedla
- Boj o první místo
- Brouk v mraveništi

C

Č
- Čuk a Gek
- Čarodějův synovec (Letopisy Narnie)

D
- Dakotové za řekou ryb
- Devadesátka pokračuje
- Dobrodružství na ostrově
- Dobrodružství u Tajné hory
- Dobrodružství v Zemi nikoho
- Děti z Bullerbynu
- Dvojčata v průšvihu
- Detektiv Kvítko
- Dvakrát dvě je někdy pět

Ď

E
- Emil a detektivové
- Emil a tři dvojčata
- Emilovy skopičiny
- Eragon
- Eldest

F
- Fénixův řád (Harry Potter)

G

H
- Hobit
- Hoši od Bobří řeky
- Historie Svorné sedmy
- Hladová přání
- Hostitel
- Hvězdy nám nepřály

CH
- Chata v jezerní kotlině

I
- Ivančena - Junácká legenda

J
- Jana Eyrová
- Já a pan Darcy
- Jako v pavučině
- Jeden okamžik v čase
- Jitřní píseň
- Julie a hříbě
- Jestřábí kaňon
- Jáma a kyvadlo
- Jak se dělá míč

K
- Kdo chytá v žitě
- Kytice
- Když Duben přichází
- Krátký druhý život Bree Tannerové
- Krysař
- Kůň a jeho chlapec (Letopisy Narnie)
- Kapitán Kajman
- Karlík a továrna na čokoládu
- Kámen Mudrců (Harry Potter)

L
- Lev, čarodějnice a skříň (Letopisy Narnie)
- Léto s opicemi
- Lota z rošťácké uličky

M
- Medailon krále SLunce
- Muž, který chtěl být šťastný
- Muž, který sázel stromy
- Markus a Diana
- Modrá rokle
- Malý princ

N
- No a já
- Nový měsíc
- Nanynka a Málinka
- Nejprotivnější holka ze školy (Kamarádky)
- Neposedná kachňátka
- Na Větrné hůrce
- Na vlnách T.S.F.

Ň

O
- Oliver Twist
- Old SurehandI I. a II.
- Ohnivý pohár (Harry Poter)

P
- Piknik u cesty
- Pouští a pralesem
- Pouští a prérií
- Podivný příběh dr. Jekylla a pana Hyda
- Prázdniny za všechny prachy
- Pollyanna
- Pod junáckou vlajkou
- Pletky s Eduardem
- Přístav volá
- Poklad Černého delfína
- Plavba Jitřního poutníka (Letopisy Narnie)
- Princ Kaspian (Letopisy Narnie)
- Poslední bitva (Letopisy Narnie)
- Polibek v Římě
- Peprmintky
- Petrolejový princ
- Poklad ve Stříbrném jezeře
- Princ dvojí krve (Harry Potter)
- Pygmalion

Q

R
- Rasmus tulákem
- Rozum a cit
- Rozbřesk
- Rozvaliny Gorlanu (Hraničářův učeň)
- Robinson Crusoe
- Rady zkušeného ďábla
- Ronja, dcera loupežníka
- Relikvie smrti (Harry Potter)

Ř

S
- Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti
- Sen jménem Harry Potter
- Smith
- Stínadla se bouří
- Stmívání
- Stříbrá židle (Letopisy Narnie)
- Společenstvo prstenu
- Stříbrný jednorožec
- Síla vzdoru (Hunger Games)
- Syn lovce medvědů

Š
- Školák Kája Mařík I.

T
- Tanec v hvozdu
- Těžká hodina
- Tajemství ztraceného tábora
- Tajemství ztacené kočky
- Tajemství ukradeného náhrdelníku
- Tajemství kocouřího muže
- Tábor ve sluneční zátoce
- Tajemná Řásnovka
- Tajemství Velkého Vonta
- Tajemná komnata (Harry Potter)

Ť

U
- Už hořela, když jsem si do ní lehal

V
- Velký úklid
- Vinettou I. a II.
- Villette
- Vězeň z Azkabanu (Harry Potter)
- Vražedná pomsta (Hunger Games)

W

X

Y

Z
- Záhada hlavolamu
- Zatmění
- Z deníčku neobyčejné patnáctky
- Zkrocení zlé ženy

Ž

Komentáře

  1. Krátký druhý život Bree Tannerové vyšel i v češtině?? Já jsem ho četla v originále kdesi na internetu (není to těžká angličtina, jen tak mimochodem), a hrozně mě překvapilo, jak se mi to vlastně líbilo. Úplně jsem chtěla, aby ten konec nebyl už předem daný...
    Znamená to, že je Společenstvo na seznamu, žes ho konečně dočetla?? Ano??
    A body za Krysaře a Pouští a pralesem!!
    No, obávám se, že můj seznam by byl pořádně dlouhý, nechtělo by se mi to sbírat a třídit, takže máš vážně můj obdiv...

    OdpovědětVymazat
  2. Tanec v hvozdu-nejlepší kniha vůbec.
    Mám ji na nočním stolku a skvěle pomáhá se spaním

    OdpovědětVymazat
  3. Pořád mi to nedá a musím provozovat nad tím, které knihy začínají na C...
    A Hraničářova učně jsi nečetla celého?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční příběh

Malé velké ohlédnutí

"Tak piš nesmysly."