Bolest

Zdravím vás!
Vím, dnešní básnička se tématem do adventního času příliš nehodí a mrzí mě, že vám v tak krásném ročním čase přináším tak smutné téma, nicméně Múza je vrtkavá dáma a málokdy nám přinese to, co bchom si zrovna přáli. Abyste se však nemýlili - mám se krásně a jsem šťastná, dnešní miniatura nijak nevypovídá o mém současném stavu (leda snad na tu migrénu a bolavý krk, ale to je jiná kapitola :D). Vznikla už dávno, ale dlouho byla rozepsaná, vypadalo to už téměř beznadějně. Dnes se mi ji však konečně, ani nevím jak, povedlo dopsat. Sice možná trošku křečovitě, nepovedlo se mi druhou slokou držet schématu a lehkosti té první, ale přesto jsem básniču prohlásila za dokončenou. A protože už je tu delší dobu opět prázdno a nechci,a by mi blog zapadal sněhem, přináším vám ji k přečtení. Třeba v ní najdete i kapčku něčeho pozitivního. ;-)
Mějte se krásně, přeji vám radostné a poklidné prožívání adventu!
vaše Pomněnka Illienel




Bolest je zvláštní věc,
do dlaní ji nevezmeš,
protože ji nespatříš,
když nepohlédneš do tváře,
kde v očích se bolest ukáže.

Jak praví staří básníci,
oknem do duše oči jsou
a všechna skrytá trápení,
v slzách pryč navždy odnesou.

Komentáře

  1. Ahoj, rubrika Creatio na Klubu snílků začala opět fungovat. Stala jsem se její novou správkyní. Kdykoliv během týdne tedy snílci mohou začít posílat na klubový email svá výtvarná díla, která budou každý čtvrtek postupně zveřejňována na blogu KS.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Nemůžu tak zcela souhlasit. Z vlastních zkušeností bych řekla, že bolest je důležitá a mnohdy potřebná součást života. Pomáhá nám poznat, na čem nám záleží, koho máme rádi, uvědomit si ztrátu, změnu, dává nám vědět, že s tělem nebo srdcem není něco v pořádku a je potřeba se mu věnovat a uzdravit ho, pomáhá nám vyrovnat se se ztrátou (Kdo se smíří např. se smrtí někoho blízkého, pokud pro něj neplakal ani jinak netruhlil?), může nás mnohému naučit (že je potřeba nesahat na hrnec s vroucí vodou holou rukou, že je třeba se na sluníčku mazat opalovacím krémem, že rány je třeba vymýt a vyčistit, protože zanícené a hnisající jsou ještě horší...) a také nám ukazuje hloubku lidských citů a emocí. Myslím, že bolest zkrátka v životě potřebujeme, v rozumné míře, ale může nás mnohému naučit nebo nám v mnohém pomoct.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční příběh

Malé velké ohlédnutí

"Tak piš nesmysly."